Zarabianie na programach partnerskich i sieciach afiliacyjnych

Zarabianie na programach partnerskich i sieciach afiliacyjnych

Sieci afiliacyjne, programy partnerskie…podczas zarabiania w Internecie z pewnością spotykamy się z tymi terminami dosyć często. Zazwyczaj wzbudzają one naszą szczególną uwagę w momencie, gdy natkniemy się na dowód pokaźnej wypłaty wraz ze wskazaniem serwisu, w ramach którego dochód ten został osiągnięty. Wówczas to w umyśle wielu, mniej lub bardziej doświadczonych ‘zarobkowiczów’, uruchamia się w głowie specjalny sygnał, by osobiście także spróbować sił w tym segmencie rynku. Pytanie, czy jest to dochodowe? Owszem. Natomiast, czy jest to szybkie i proste? Niekoniecznie.

pomysl

IDEA PROGRAMÓW PARTNERSKICH

Sama idea zarabiania na programach partnerskich i sieciach afiliacyjnych jest dość prosta i łatwa do przyswojenia. W pierwszym przypadku wchodzimy w przysłowiowy ‘deal’ z konkretnym kontrahentem, którego produkty/usługi będziemy promować, otrzymując w zamian wynagrodzenie za każdorazową akcję – może to być określony % prowizji od sprzedaży, stała stawka za zapisanie się do newsletter’a, czy inne działania ogółem rozumiane pod szerokim pojęciem ‘lead’. Jeśli zaś chodzi o sieci afiliacyjne, tutaj nie działamy już z konkretnym partnerem, lecz rejestrujemy się w systemie pośredniczącym między reklamodawcami, a wydawcami – do dyspozycji dostajemy listę programów, wśród której możemy śmiało przebierać, by w końcu wybrać ten optymalny dla siebie i zabrać się do promocji. Ok, ale co zrobić, by była ona możliwie jak najbardziej efektywna?

program partnerski

GDZIE ZAROBIĘ NAJWIĘCEJ NA REKLAMACH?

Przede wszystkim, głównym założeniem przy działaniu w sieciach afiliacyjnych i programach partnerskich winno być nie nastawianie się na skuteczny i szybki zysk. Jako wydawca różnych produktów i usług, po pierwsze musisz posiadać względnie stałe grono odbiorców (czytelników, forumowiczów, odwiedzających bloga itd.), które stanowić będzie o wartości Twojej strony. Nie bez znaczenia jest też tematyka witryny – w programach partnerskich obowiązują te same schematy, jakie i w innych gałęziach rynku. Największych stawek możemy spodziewać się za reklamowanie produktów o tematyce finansowej, turystycznej, medycznej, a w dalszym szeregu np. rozrywkowej. Choć nie jest to utartą regułą, bo na rynku istnieje naprawdę mnogość serwisów z różnymi formami wynagrodzenia, to mimo wszystko warto przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań wziąć pod uwagę tematykę naszej przyszłej powierzchni reklamowej. Ważne, byśmy sami czuli się w niej dobrze, bo wtedy, mając czytelnikom do przekazania merytoryczne treści Ci chętnie wrócą do nas ponownie, generując stały ruch, będący jednym z głównych, bezpośrednich czynników wpływających na stan konta w danej sieci afiliacyjnej, czy też programie partnerskim.

GDZIE PODŁĄCZYĆ PROGRAMY PARTNERSKIE?

Co wchodzi w skład Naszych zasobów reklamowych? Oprócz tradycyjnych stron internetowych, które potrafią osiągać przychody rzędu nawet kilku/kilkunastu tysięcy w skali miesiąca, nasz potencjał może tkwić także w innych formach dotarcia do finalnego odbiorcy. Żyjemy w epoce, w której równie dużą wartość może mieć dobrze stargetowana, średniej wielkości legalna lista mailingowa, czy aktywny fanpage na Facebook’u. Przy mądrej, nienachalnej, inteligentnie dopracowanej promocji produktów ściśle powiązanych z tematyką naszego zasobu, dany program partnerski, czy sieć afiliacyjna może w rzeczywistości przynieść nam bardzo sympatyczny, z czasem przekształcający się w pasywny, dodatkowy dochód miesięczny. To tak tytułem zachęcającego wstępu, o tym co wybrać i na kogo się zdecydować opowiemy szerzej w kolejnych artykułach. 🙂

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Scroll to Top